Notatii recente

Notatii recente


Sâmbătă 17 Septembrie 2016

Despre avantajele structurii metalice fata de cea de beton in situația consolidării. Cum se realizeaza lucrarile de subzidire la fundatie.
"Care sunt avantajele structurii metalice fata de cea de beton in situația consolidării? Lucrarile la fundatie de subzidire sunt mai usoare sau sunt la fel?  Costurile structurii metalice sunt mai mari decat in cazul structurii de cadre de beton?"
 
Unul din vizitatorii nostri ne-a trasmis intrebarea de mai sus la care doresc sa raspund mai detaliat.
In situatia data, constructia despre care se discuta este un imobil parter cu subsol partial construit in perioada 1950-1960. Rezistenta imobilului la solicitarile actiunilor pernanente, cvasipermanete, utile si exceptionale este asigurata de peretii din zidarie de caramida de 28 cm grosime construiti pe fundatii din caramida ce ating o adancime de cca. 60 cm. La nivelul planseului peste parter este prevazuta o structura de tip placa din beton armat. Aceasta realizeaza o conlucrare a peretilor de zidarie in cazul unei incarcari provenita din actiunea seismica, repartizand fortele orizontale tuturor peretilor care actioneaza ca niste "diafragme". 
Se pune de la inceput problema unor clarificari:
-In cazul discutat se urmareste consolidarea cladirii existente in intentia de a realiza si o supraetajare cu un nivel precum si o extindere in plan a cladirii
-Exista probleme legate de vecinatati care impun realizarea cat mai rapida a lucrarilor de consolidare si inchideri perimetrale in zonele care sunt si vor ramane de tip "calcan"
In situatia particulara descrisa mai sus am propus clientului realizarea unei structuri de tip mixt, astfel incat prin intermediul unei structuri metalice realizata uzinat si montata rapid "in situ" sa atingem urmatoarele obiective:
-micsorarea pe cat posibil a gradului de interventie asupra structurii existente in zonele de clacan, prin subzidiri avand zone minime de intindere.
-realizarea prin proiect si prin management de proiect corespunzator a unui timp cat mai scurt de interventie in santier, astfel incat de la deschiderea lucrarilor si pana la finalizarea lor sa nu se scurga un inteval de timp mai mare de 40 de zile.
-realizarea unor spatii interioare cu deschideri cat mai mari , fara stalpi interiori si inaltimi exagerate de grinzi
-realizarea unui confort termic superior printr-o izolare termica generala care sa apropie imobilul de o solutie de tip "casa pasiva"
Modalitatile de atingere a scopului propus:
-proiectarea atenta si detaliata a partii de arhitectura care sa asigure toate functiunile necesare viitorilor ocupanti ai imobilului ce se consolideaza si se extinde. Utilizarea in proiectare a modelului BIM integrat care sa asigure o coordinare perfecta intre partea de arhitectura si celelalte specialitati, structura de rezistenta, instalatii de incalzire, ventilatii, apa, electrice.
-proiectarea de structura de rezistenta detaliata in solutie mixta avand o conlucrare perfecta intre sturctura existenta de zidarie care se pastreaza partial si se consolideaza, structura noua de consolidare din beton armat precum si structura noua de consolidare si extindere din beton armat si metal. Propunerea ca structura metalica pentru extindere si camera de zi sa fie realizata integral uzinat si sa fie montata pe santier prin buloane de inalta rezistenta. Proiectul detaliat va fi integrat BIM in modelul general al constructiei. Se va optimiza consumul de materiale si se va asigura un flux tehnologic complet in care structura uzinata sa fie transportata pe santier si montata intr-un interval minim de timp.
-proiectarea tuturor sistemelor de instalatii conform cerintelor, integrate in modelul BIM al constructiei.
-calculul performantelor energetice ale imobilului si realizarea unui consum anual de energie apropiat de cel al caselor pasive din punct de vedere energetic. (casa pasivă este o construcţie al cărui necesar de energie nu atinge valoarea de 15kWh/m2/an){jcomments on}

Miercuri 27 Februarie 2013

SOLUTIE CONSTRUCTIVA DIN PROFILE GRELE IPE SI HEA PENTRU STRUCTURA DE REZISTENTA A UNEI CASE DE LOCUIT CU SUPRAFATA DESFASURATA DE 800 MP

Analiza modala complexa, casa S+P+2E, avand subsol rigid din beton armat cu radierul modelat pe pat elastic. Componenta sistemului structural = stalpi metalici din europrofile cu sectiune HEA 300 si grinzi metalice cu sectiune IPE 400, planseu din beton armat in grosime medie de 8 cm, turnat in cofrag coroborant din tabla cutata, inchideri perimetrale usoare, in sistem sandwich.

Studiul a avut ca scop o analiza preliminara a posibilitatii de a utiliza profile grele in proiectarea si executia unei constructii tip locuinta. Arhitect Iliescu C. Constructia modelata se va situa in perimetrul comunei Tunari.  In concluzia prezentului studiu, este posibila proiectarea unei structuri suficient de rigide care sa nu aibe nevoie de contravantuiri si sa raspunda criteriilor de verificare din punctul de vedere al deplasarilor laterale.  Consumul de otel pentru realizarea suprastructurii mixte nu este iesit din comun, si se situeaza in limite normale pentru acest tip de structura.

Avantajele imediate sunt legate de executia rapida a intregii structurii, uzinarea precisa si apoi montajul pe santier pot fi realizate in maximum 2 saptamani, si vorbim aici despre o suprafata desfasurata de aproximativ 600 mp., pentru cele trei niveluri supraterane.  Executia partii inferioare a casei, subsolul si rampa pentru acces auto se face in regimul obisnuit al constructiilor realizate monolit.
Pe de alta parte, un alt avantaj deloc de neglijat este libertatea totala a partiului de arhitectura in astfel de situatii.

Ca dezavantaj "tratabil" in cazul structurilor metalice este in primul rand de mantionat rezistenta redusa la incendiu, motiv pentru care trebuie realizata o protectie temeinica a partilor de structura metalica prin vopsire cu vopsea termospumanta, etc.

Puteti viziona filmul aici


Miercuri 20 Februarie 2013

Detalii constructive structura metalica pentru constructii aeroportuare

Pentru ca am parcurs recent web-ul romanesc si am descoperit o propunere-concept pentru Aeroportul International Adunatii Copaceni, realizata de prietenii de la Moka Studio Design, care arata cam asa, am adaugat si eu una din preocuparile mele inainte de plecare, cand ai prea mult timp liber la dispozitie: studiul structurilor metalice care sustin acoperisurile salilor de asteptare din aeroporturi. 

Motiv pentru care adaug  imaginea graitoare de mai jos (pentru ca nu am timp sa caut mai multe acum)


Marţi 19 Februarie 2013

DESPRE INTRODUCEREA UNUI CORP NOU DE CLADIRE DE BIROURI CU STRUCTURA METALICA P+2E IN INTERIORUL UNEI HALE CU STRUCTURA DIN BETON ARMAT EXISTENTA

Studiul va prezenta posibilitatea introducerii unui corp de cladire avand functiunea de birouri si spatii de productie in interiorul unei constructii existente din beton armat.

superbe detalii video aici

Constructia nou proiectata a trebuit sa tina seama de o multime de criterii restrictive:

  • plantarea noilor fundatii astfel incat sa nu interactioneze cu structura si fundatiile existente
  • trama dificila impusa de compartimentarile interioare ce au trebuit sa raspunda exigentelor de functionalitate arhitecturala a partiului
  • imposibilitatea de a contravantui structura (!!!) cu clasicele contravantuiri "in X" sai "in K"
  • gasirea unei formule optime pentru a limita consumurile inutile de material...

Studiul este in faza de aprobare.  Revenim cu detalii

 

 



Structuri moderne din otel

Am parcurs recent mai multe articole ce prezinta "cuceririle tehncii moderne" in ceea ce priveste proiectarea, executia unor structuri moderne din otel.

In timp ce la noi otelul se foloseste rar, aici sunt realizari cu adevarat remarcabile.


http://www.modernsteel.com/Uploads/Issues/May_2011/052011_May11_IDEAS2_web.pdf


Consolidarile, remodelarile, tendinte 2013

Majoritatea comentatorilor pe teme economice si mai ales cei care analizeaza piata constructiilor intr-un mod profesionist, prevad stagnari in continuare in acest domeniu.  Articole scrise relativ la aceste tendinte nu ne dau speranta vreunei relansari spectaculoase sau macar decente in directia constructiilor. 

Cu toate acestea, exista publicatii interesante care sustin ca pot pune la dispozitia celor interesati informatii in domeniul noilor investitii, cu date concrete despre investitori si planurile de dezvoltare ale acestora.  Ar fi interesant de comentat in ce masura se pot incheia tranzactii in acest mod. Ar fi interesant de vazut si procentul de reusite, eventual un calcul simplu, de genul cost-beneficiu.

Motivul acestei postari este legat de aspectele ce probabil vor domina piata constructiilor inca multa vreme de acum inainte: consolidari pentru cladiri existente, extinderi ale cladirilor existente, reamenajari, dezvoltari ale unor capacitati existente in domeniul industrial.

Am realizat pe parcursul activitatii noastre numeroase lucrari de consolidare, extindere, mansardare, reamenajare, remodelare. Lucrarile enumerate au fost tratate atat sub aspectul proiectarii lucrarilor de interventie, al obtinerii autorizatiilor si avizelor necesare, cat si sub aspectul realizarii efective a lucrarilor.

Puteti vedea aici  cat si aici exemple de lucrari de consolidare executate de catre colectivul nostru.  Si daca asta este tendinta, o putem continua cu succes!


Despre posibilitatea de a mari inaltimea utila la un subsol tehnic (II)

 

Procedura descrisa legat de "Marirea capacitatii unui subsol"  este valabila in general pt. subfundari in pamanturi coezive fara apa subterana, unde se poate asigura un taluz vertical nesprijinit al gropilor de fundare. In cazul pamanturilor necoezive (nisipuri, pietrisuri, prafuri, lichefiabile, umflari si contractii mari) sau cu apa subterana, sunt necesare unele lucrari suplimentare: epuismente sau inghetarea pamantului pentru cazurile cu apa subterana, sprijinirea taluzului sapaturii in cazul pamanturilor necoezive. Sprijinirea taluzului se poate face numai prin exteriorul cladirii, existand mai multe variante: Pereti mulati din beton armat, piloti forati secanti sau palplanse metalice. In toate variantele, cota de foraj trebuie sa fie cu cel putin 30…50cm mai jos decat cota sapaturii de la blocurile de subfundare.

Este de asemeni important sa mentionam ca in Romania, astfel de lucrari de consolidare si interventie asupra unor cladiri existente, se supun legislatiei in constructii in vigoare, si astfel vor trebui obtinute autorizatiile necesare; ordinea fireasca a desfasurarii lucrarilor este :
1. vizitarea locatiei impreuna cu un expert tehnic in constructii
2. intocmirea unei documentatii tehnice corespunzatoare, care sa contina planuri, detalii de executie, memoriu tehnic de specialitate.
3. vizarea documentatiei de catre un expert tehnic precum si da catre un verificator de proiecte
4. realizarea in paralel a demersurilor oficiale - certificat de urbanism, avize, autorizatie de construire...


 


Despre posibilitatea de a mari inaltimea utila la un subsol tehnic (I)

Marirea capacitatii unui subsol/demisol prin subfundare (marirea inaltimii subsolului)

Prezentul articol analizeaza oportunitatea si posibilitatea de marire a capacitatii subsolului unei cladiri existente prin marirea inaltimii libere a acestuia. Inaltimea libera actuala a subsolului este aprox. 1,80m, iar inaltimea proiectata este de 2,50m.
Solutia generala consta in realizarea unor subfundari continue sub toti peretii subsolului. Subfundarile se vor realiza din beton armat monolit. Adancimea generica totala a sapaturii va fi = (2,50-1,80)+h , unde h reprezinta inaltimea efectiva a blocului de beton (a subfundarii). Fiind vorba de un bloc de fundare aflat in pamant, acoperirea cu beton a armaturii va fi minim 5cm. Fiind un bloc de fundare, este recomandat ca inaltimea acestuia sa fie mare ca latimea (grosimea) lui , pt a evita efectul de incovoiere longitudinala specifica placilor (sau scandurilor). Daca peretele de subsol are grosimea 25cm, atunci grosimea subfundarii ar putea fi minim 30…35cm, iar inaltimea blocului de subfundare ar putea fi minim 50…60cm.
Rezulta ca inaltimea totala de sapatura ar putea fi= 2,50-1,80+0,50=1,20m.
Deoarece inaltimea de fundare este foarte mare, subfundarile se vor realiza in doua etape: se vor realiza 2 randuri orizontale de blocuri de beton, cu inaltimea 50…60cm, decalate pe orizontala cu jumatate de asiza (jumatate din lungimea lor), similar cu realizarea unei zidarii.
Procedura generala implica realizarea subfundarii pe segmente, pe portiuni alternante, dispuse “in sah”. Se masoara peretii subsolului pe partea lor interioara, si se impart in segmente orizontale de 1,25…1,30m. Se numeroteaza fiecare segment. Se sapa gropile , se armeaza si se toarna betonul sub fiecare segment numerotat, in ordinea numerotarii. Nu se trece la urmatorul segment pana cand operatiuneile de la segment precedent nu sunt incheiate.

Procedura de armare pentru fiecare segment se realizeaza astfel: Se armeaza longitudinal blocul de beton cu minim 4Ø14, L=1,25...1,30m. La aceste armaturi s e prevedea si ciocuri verticale pt. o mai buna aderenta cu betonul. Aceste armaturi vor fi legate cu etrieri Ø8/15  PC52 corespunzatori. Barele Ø14 for fi fixate in niste table expandate transversale situate la distanta de 1,00m intre ele. Tablele vor avea rol de cofraj pierdut pt. blocul de beton. Se toarna beton in spatiul dintre cele doua table-cofraj pierdut. Astfel se realizeaza o sapatura lunga de 1,30m si un bloc de subfundare lung de 1,00m.
Aceasta procedura se repeta pentru fiecare segment numerotat, in ordinea numerotarii, avand grija sa existe o suprapunere completa la capete a armaturilor din blocurile adiacente. Dupa realizarea primului rand de blocuri de beton , se poate trece la realizarea randului inferior de blocuri de beton, decalat cu jumatate de asiza. La randul inferior de blocuri de beton, sapatura fiecarui segment va fi mai lata inspre interiorul cladirii, pentru a permite pozitionarea unor armaturi transversale cu rol de conectare cu radierul de beton a subsolului (care se va turna ulterior). Se repeta procedura de cofrare-armare-betonare de primul rand de blocuri de beton pentru fiecare segment in parte. Dupa turnarea tuturor blocurilor de subfundare, se excaveaza pamantul din centrul subsolului pana la cota sapaturii subfundatilor, se armeaza radierul si se toarna betonul in radier.
Dupa terminarea lucrarilor de betoane, se va asigura hidroizolarea completa a peretilor si radierului (deoarece exista risca crescut de infiltratii prin rosturile de turnare a betonului).


Pret hala metalica pe metrul patrat.

RRecent  (ieri, 22 martie) am participat la o reuniune cu mai multi experti in domeniul proiectarii structurilor, atat din metal cat si din beton, care sunt utilizatorii unui anumit software (platforma Autocad sau independenta de functionare).  Intrucat nu acesta este subiectul, nu are rost sa fac public numele acestui brand.  Am discutat cu multi colegi de breasla, care mai de care mai exasperati de situatia economica in care ne gasim...pana la urma cu totii.  Leitmotivul ultimilor 16-20 de luni a fost intocmirea "la greu", la "metru cub" a ofertelor catre voi, dragi posibili viitori clienti.  Ceea ce am dedus din aceste discutii - si poate nu este bine sa cunoasca toata lumea acest lucru, deci il pastrez secret, doar pentru vizitatorii acestui site- este ca noi, proiectantii avem exact aceeasi parere despre consumul de metal pe metrul patrat pentru o hala metalica.  Cu alte cuvinte, niciun proiect facut cum se cuvine, nu poate avea diferente foarte mari fata de alt proiect realizat pentru conditii identice de :amplasament, destinatia constructiei, alcatuirea geometrica de baza.  Din acest motive, este evident ca nici pretul NU poate avea variatii foarte mari pentru o constructie data.  In concluzie, singurul criteriu rational pentru alegerea unei oferte devine seriozitatea ofertantului, legata de finalizarea proiectului, termenul de executie a lucrarilor si a modului in care este acceptata decontarea lucrarilor.
Pretul "standard" pe metrul patrat nu difera colosal, de la o lucrare la alta, astfel incat cei care cauta chilipiruri, sigur nu vor putea gasi, decat in situatii extrem de rare, un pret real cu mai mult de 10% sub "pretul pietei".  In aceste conditii, de ce este atat de greu sa inteleaga onor-clientela faptul ca o oferta adevarata nu se face in pripa?  Vom avea in curand pe site o grila orientativa de preturi pentru realizarea structurilor uzuale de 150-300 mp, in toate configuratiile posibile. Ne vom bucura sa avem mai multi clienti hotarati decat "plimbareti", insa, desigur, veti putea veni ca la mall (mol) si veti putea privi un showroom cu "fiare virtuale".  Pana atunci insa, pentru toti vizitatorii, va pot indica un pret orientativ: 70 euro/mp de structura metalica proiectata, transportata si montata, pentru zona de structuri metalice cuprinse intre 150....300 mp desfasurati, regim de inaltime parter si inaltime utila 4.50m. (inclusiv TVA)  Atfel veti putea face estimarile de care aveti nevoie "URGENT".  Pentru panouri nu va va fi foarte greu sa calculati suprafata laterala a constructiei si sa o inmultiti cu 25 euro/metrul patrat. Pretul rezultat va fi pretul real minim posibil, pentru o lucrare 2012 primavara. Am spus minim posibil, iar pretul nu include fundatii de niciun fel.
Aceasta inseamna ca in final, lucrarile vor fi mai scumpe.  Puteti considera, tot orientativ, ca o structura metalica reprezinta, in finalul investitiei, doar 25% din total!!! (acesta este si motivul pentru care consider si spun raspicat: nu va incurcati cu "hale second-hand"!!!   Succes la evaluari!

 

PS: in fotografie - ferma agricola din anii 70, hala second hand ne-pusa la vanzare; este o expresie a ceea ce puteti cumpara la capitolul hala second hand.  Proiectarea constructiilor moderne pentru domeniul agro-zootehnic este o placere pentru noi.  Avem in lucru constructii pentru hale ce vor adaposti gaini ouatoare, vaci pentru carne.  Ne vom orienta si pentru proiectarea fermelor de serpi veninosi, afacere pe care o studiem deocamdata.


Wow! we'r going to IBIZA !!!

One of our clients recently sugested  we should design  a stage covering, like somewhere at USHUAIA, in Ibiza.

Taking our theme seriously, we took a look at what the photos were sugesting.  We made our "replica" in our modeling software, then aded some weight and loads and stresses and Young Modulus and well, lots of "uninteresting" engineering stuf, designing a concept that can be constructed on our beaches too, why not?

So here it is, the beach stage concept, BSC, whatever.

It can be covered with all types of sintetic fabric or membranes or whatever, painted in any colour.

It is also coming at a very affordable price, until the end of march, 2012.

Please call!


by JooForge